پرش به محتوا

حیدرعلی جلالی خمینی: تفاوت میان نسخه‌ها

بدون خلاصۀ ویرایش
(اصلاح ارقام)
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۳۲: خط ۳۲:
'''حیدرعلی جلالی خمینی'''، شاگرد و [[امام‌جمعه]] منصوب [[امام‌خمینی]] در [[شهر خمین|خمین]].
'''حیدرعلی جلالی خمینی'''، شاگرد و [[امام‌جمعه]] منصوب [[امام‌خمینی]] در [[شهر خمین|خمین]].


حیدرعلی جلالی در سال ۱۳۱۱ش در شهر [[خمین]] به دنیا آمد و پس از سپری کردن دوره ابتدائی تحصیلات حوزوی، برای ادامه تحصیل به قم رفت و علوم اسلامی را نزد اساتید آن دوره فراگرفت. او از روز نخست ورود به [[حوزه علمیه قم]] به دیدار [[امام‌خمینی]] مؤفق شد و در دوره خارج در درس‌­های ایشان حضور یافت تا اینکه در سال ۱۳۴۲ به درخواست اهالی شرق تهران، امام‌خمینی، ایشان را برای امامت جماعت مسجد احمدیه نارمک اعزام کرد.


حیدرعلی جلالی در سال ۱۳۱۱ش در شهر خمین به دنیا آمد و پس از سپری کردن دوره ابتدائی تحصیلات حوزوی، برای ادامه تحصیل به قم رفت و علوم اسلامی را نزد اساتید آن دوره فراگرفت. او از روز نخست ورود به [[حوزه علمیه قم]] به دیدار [[امام‌خمینی]] مؤفق شد و در دوره خارج در درس‌­های ایشان حضور یافت تا اینکه در سال ۱۳۴۲ به درخواست اهالی شرق تهران، امام‌خمینی، ایشان را برای امامت جماعت مسجد احمدیه نارمک اعزام کرد.
جلالی در دوران مبارزات ارتباطات خود با امام‌خمینی را ادامه داد و در مواقع مختلف به همراه علمای تهران اعلامیه‌­های حمایت از امام‌خمینی را امضا می‌­کرد. جلالی در سال ۱۳۵۷ دستگیر و مدت کوتاهی بازداشت شد. وی پس از [[انقلاب اسلامی ایران|پیروزی انقلاب اسلامی]] به سرپرستی [[کمیته انقلاب اسلامی|کمیته]] شرق تهران منصوب شد. او همچنین در سال ۱۳۶۰ با حکم امام‌خمینی عضو هیئت نمایندگان ایشان در امور حج شد و در همان سال، مورد ترور [[سازمان مجاهدین خلق ایران|سازمان مجاهدین خلق]] قرار گرفت. جلالی در سال ۱۳۶۱ با حکم امام‌خمینی به امامت جمعه خمین نیز منصوب شد.
 
جلالی در دوران مبارزات ارتباطات خود با امام‌خمینی را ادامه داد و در مواقع مختلف به همراه علمای تهران اعلامیه‌­های حمایت از امام‌خمینی را امضا می‌­کرد. جلالی در سال ۱۳۵۷ دستگیر و مدت کوتاهی بازداشت شد. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی به سرپرستی [[کمیته انقلاب اسلامی|کمیته]] شرق تهران منصوب شد. او همچنین در سال ۱۳۶۰ با حکم امام‌خمینی عضو هیئت نمایندگان ایشان در امور حج شد و در همان سال، مورد ترور [[سازمان مجاهدین خلق ایران|سازمان مجاهدین خلق]] قرار گرفت. جلالی در سال ۱۳۶۱ با حکم امام‌خمینی به امامت جمعه خمین نیز منصوب شد.


جلالی خمینی در سال ۱۳۹۹ با بیماری کرونا درگذشت و در [[مرقد امام‌خمینی|حرم امام‌خمینی]] به خاک سپرده شد.
جلالی خمینی در سال ۱۳۹۹ با بیماری کرونا درگذشت و در [[مرقد امام‌خمینی|حرم امام‌خمینی]] به خاک سپرده شد.
۱۵٬۲۲۷

ویرایش