پرش به محتوا

ویکی امام خمینی:آیا می‌دانستید که...؟/۲۰۲۳/هفته ۴۴: تفاوت میان نسخه‌ها

اصلاح ارقام، اصلاح نویسه‌های عربی
(صفحه‌ای تازه حاوی «*… درگذشت مشکوک سیدمصطفی خمینی، فرزند ارشد امام‌خمینی در اول آبان 1356، یکی از عوامل شتاب‌زای انقلاب اسلامی بود. *… در فضایی که به دلیل درگذشت فرزند امام، در سراسر کشور نام امام‌خمینی فراگیر شده بود، انتشار مقاله اهان...» ایجاد کرد)
 
(اصلاح ارقام، اصلاح نویسه‌های عربی)
 
خط ۱: خط ۱:
*… درگذشت مشکوک [[سیدمصطفی خمینی]]، فرزند ارشد امام‌خمینی در اول آبان 1356، یکی از عوامل شتاب‌زای [[انقلاب اسلامی ایران|انقلاب اسلامی]] بود.
*… درگذشت مشکوک '''[[سیدمصطفی خمینی]]'''، فرزند ارشد [[امام‌خمینی]] در ۱ آبان ۱۳۵۶، از عوامل شتاب‌زای [[انقلاب اسلامی ایران|انقلاب اسلامی]] بود.
*… در فضایی که به دلیل درگذشت فرزند امام، در سراسر کشور نام امام‌خمینی فراگیر شده بود، انتشار مقاله اهانت‌آمیز نسبت به امام‌خمینی در روزنامه اطلاعات از سوی [[ساواک]]، منجر به [[تظاهرات نوزده دی ۱۳۵۶|قیام نوزده دی]] در قم شد.
*… در فضایی که به دلیل درگذشت فرزند امام‌خمینی، در سراسر کشور نام امام‌خمینی فراگیر شده بود، انتشار مقاله اهانت‌آمیز به امام‌خمینی در روزنامه اطلاعات از سوی [[ساواک]]، منجر به [[تظاهرات نوزده دی ۱۳۵۶|قیام نوزده دی]] در قم شد.
*… با اوج‌گیری نهضت اسلامی در ایران، شورای فرماندهی [[حزب بعث عراق]] در مهرماه تصمیم خود مبنی بر اخراج امام‌خمینی از عراق را به وی ابلاغ کرد و به دنبال آن ایشان تصمیم گرفت عراق را ترک کند.
*… با اوج‌گیری [[انقلاب اسلامی ایران|نهضت اسلامی در ایران]]، شورای فرماندهی [[حزب بعث عراق]] در مهرماه تصمیم خود مبنی بر اخراج امام‌خمینی از عراق را به وی ابلاغ کرد و به دنبال آن ایشان تصمیم گرفت عراق را ترک کند.
*... با ممانعت دولت کویت از عزیمت امام‌خمینی به این کشور، ایشان در 14/7/1357 عازم فرانسه شد و پس از چند روز، در دهکده [[نوفل لوشاتو]] نزدیک پاریس، مستقر شد.
*... با ممانعت دولت کویت از عزیمت امام‌خمینی به این کشور، ایشان در ۱۴/۷/۱۳۵۷ عازم فرانسه شد و پس از چند روز، در دهکده [[نوفل لوشاتو]] نزدیک پاریس، مستقر شد.
۱۵٬۳۲۵

ویرایش