پرش به محتوا

امام در آیینه‌ی ایام (کتاب): تفاوت میان نسخه‌ها

بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۲: خط ۲:


== نویسنده ==
== نویسنده ==
محمد رجایی نژاد، متولد ۱۳۴۸،  دکترای خود را  از دانشگاه ادیان و مذاهب در یافت کرده و بیش از بیست سال است، مسئولیت کتابخانه تخصصی امام‌خمینی، مربوط به [[مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی]] در قم را بر عهده دارد. او افزون بر تألیف این کتاب، بیش از ده کتاب در باره اندیشه و شخصیت امام‌خمینی و حوادث مربوط به انقلاب اسلامی منتشر کرده و بیش از صد مقاله در همین موضوعات نیز بدست نشر سپرده است.
محمد رجایی نژاد، متولد ۱۳۴۸ش، دکترای خود را  از دانشگاه ادیان و مذاهب در یافت کرده و بیش از بیست سال است، مسئولیت [[کتابخانه تخصصی امام‌خمینی]]، مربوط به [[مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی]] در قم را بر عهده دارد. او افزون بر تألیف این کتاب، بیش از ده کتاب در باره اندیشه و شخصیت [[امام‌خمینی]] و حوادث مربوط به [[انقلاب اسلامی ایران|انقلاب اسلامی]] منتشر کرده و بیش از صد مقاله در همین موضوعات نیز بدست نشر سپرده است.


== محتوا ==
== محتوا ==
مطالعه تاریخ و به تبع آن، تحلیل زندگی بزرگانی که در تحولات تاریخی، نقشی شایسته و درخور داشته اند، به منزله افروختن چراغی است که راهنما و راهگشای امروز و فردای انسان‌ها خواهد بود. انقلاب اسلامی به رهبری امام‌خمینی و پایمردی ملّت ایران، موجب تغییرمسیر تاریخ معاصر و ایجاد تحولاتس عظیم و عمیق در عرصه تحولات بین‌المللی و معادلات جهانی شد. از این رو مطالعه زندگی پربار امام‌خمینی در دو سطح اندیشه‌ای و تقویمی (روزشمار) اهمیتی مضاعف مییابد.  
مطالعه تاریخ و به تبع آن، تحلیل زندگی بزرگانی که در تحولات تاریخی، نقشی شایسته و درخور داشته‌اند، به منزله افروختن چراغی است که راهنما و راهگشای امروز و فردای انسان‌ها خواهد بود. انقلاب اسلامی به رهبری امام‌خمینی و پایمردی ملّت ایران، موجب تغییرمسیر تاریخ معاصر و ایجاد تحولاتس عظیم و عمیق در عرصه تحولات بین‌المللی و معادلات جهانی شد. از این رو مطالعه زندگی پربار امام‌خمینی در دو سطح اندیشه‌ای و تقویمی (روزشمار) اهمیتی مضاعف می‌یابد.  


کتاب امام در آیینه ایام به رویدادها، حوادث، مناسبت‌ها و بیانات مربوط به امام در طول قریب به نود سال حیات پربار ایشان اختصاص دارد. هدف از این مجموعه، آشنایی هرچه بیشتر نسل-های حاضر و آینده با امام‌خمینی بوده است؛ نسل‌هایی که شاید نه امام را دیده‌اند و نه حتی با بسیاری از یاران و اصحاب ایشان آشنایی دارند، تا از این طریق هم نسبت به گذشته پرافتخار خود آگاهی یابند و به آن ببالند و هم نسبت به حفظ آثار و دستاوردهای آن همت گمارند.
کتاب امام در آیینه ایام به رویدادها، حوادث، مناسبت‌ها و بیانات مربوط به امام در طول قریب به نود سال حیات پربار ایشان اختصاص دارد. هدف از این مجموعه، آشنایی هرچه بیشتر نسل‌های حاضر و آینده با امام‌خمینی بوده است؛ نسل‌هایی که شاید نه امام را دیده‌اند و نه حتی با بسیاری از یاران و اصحاب ایشان آشنایی دارند، تا از این طریق هم نسبت به گذشته پرافتخار خود آگاهی یابند و به آن ببالند و هم نسبت به حفظ آثار و دستاوردهای آن همت گمارند.


. به منظور پرهیز از حجیم‌شدن کتاب، مطالب مربوط به امام، شامل سخنرانی‌ها، اعلامیه‌ها، پیام‌ها و مناسبت‌های مربوط به امام، به اختصار اشاره و با ذکر آدرس کامل به [[صحیفه امام|کتاب صحیفه امام]] و کتب دیگر ارجاع داده شده است.
. به منظور پرهیز از حجیم‌شدن کتاب، مطالب مربوط به امام، شامل سخنرانی‌ها، اعلامیه‌ها، پیام‌ها و مناسبت‌های مربوط به امام، به اختصار اشاره و با ذکر آدرس کامل به [[صحیفه امام|کتاب صحیفه امام]] و کتب دیگر ارجاع داده شده است.
۱۶٬۶۲۸

ویرایش