پرش به محتوا

ارکان اندیشه سیاسی امام‌خمینی (کتاب): تفاوت میان نسخه‌ها

بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۱: خط ۱:
'''ارکان اندیشه سیاسی امام‌خمینی،''' کتابی است از عظیم رفیع‌زاده که بر اساس باورهای شیعی در [[عصر غیبت]]، اصول اندیشه‌های سیاسی امام‌خمینی برای تشکیل [[حکومت اسلامی]] را مورد تحلیل قرار داده است.  
'''ارکان اندیشه سیاسی امام‌خمینی،''' کتابی است از عظیم رفیع‌زاده که بر اساس باورهای شیعی در [[عصر غیبت]]، اصول اندیشه‌های سیاسی [[امام‌خمینی]] برای تشکیل [[حکومت اسلامی]] را مورد تحلیل قرار داده است.  


== نویسنده ==
== نویسنده ==
خط ۵: خط ۵:


== اهمیت ==
== اهمیت ==
از امتیازات اثر حاضر بررسی اندیشه‌های سیاسی امام‌خمینی در چارچوب نظام سیاسی در اسلام است که در طول تاریخ مورد توجه اندیشمندان و صاحب‌نظران بوده و اصل تشکیل حکومت را بر اساس آموزه‌های قرآنی، سیره پیامبر(ص) و تفکر سیاسی تشیع مورد تحلیل قرار می‌دهد.  
از امتیازات کتاب ارکان اندیشه سیاسی امام‌خمینی، بررسی اندیشه‌های سیاسی امام‌خمینی در چارچوب نظام سیاسی در اسلام است که در طول تاریخ مورد توجه اندیشمندان و صاحب‌نظران بوده و اصل تشکیل حکومت را بر اساس آموزه‌های قرآنی، سیره پیامبر(ص) و تفکر سیاسی تشیع مورد تحلیل قرار می‌دهد.  


در این شیوه، از حکومت نبوی و دوره حکومت امیرالمؤمنین(ع) به‌عنوان ادله تشکیل حکومت استفاده شده و بر اساس باورهای شیعی در عصر غیبت، اذعان می‌گردد که مسئولیت اداره‌ امور مسلمین و هدایت آن‌ها به علما و فقها واگذار شده است تا با تلاش‌های خود و هدایت مردم زمینه‌های ظهور امام عصر(عج) را فراهم نمایند. به باور نویسنده، امام‌خیمنی این آرزوی دیرین را تحت حاکمیت ولایت فقیه برآورده ساخته و نقطة عطف در تاریخ زندگی سیاسی شیعه را تحقق بخشیده است.<ref>رفیع‌زاده، ارکان اندیشه سیاسی امام‌خمینی، ص۱۵–۳۱، ۵۸–۶۶.</ref>
در این شیوه، از حکومت نبوی و دوره [[حکومت امیرالمؤمنین(ع)]] به‌عنوان ادله تشکیل حکومت استفاده شده و بر اساس باورهای شیعی در عصر غیبت، اذعان می‌گردد که مسئولیت اداره‌ امور مسلمانان و هدایت آن‌ها به علما و فقها واگذار شده است تا با تلاش‌های خود و هدایت مردم زمینه‌های [[ظهور امام عصر(عج)]] را فراهم نمایند. به باور نویسنده، امام‌خیمنی این آرزوی دیرین را تحت حاکمیت [[ولایت فقیه]] برآورده ساخته و نقطة عطف در تاریخ زندگی سیاسی شیعه را تحقق بخشیده است.<ref>رفیع‌زاده، ارکان اندیشه سیاسی امام‌خمینی، ص۱۵–۳۱، ۵۸–۶۶.</ref>


== ساختار ==
== ساختار ==
۱۶٬۳۰۹

ویرایش