پرش به محتوا

پرسش‌ها و پاسخ‌ها (کتاب): تفاوت میان نسخه‌ها

بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
بدون خلاصۀ ویرایش
خط ۳۰: خط ۳۰:
| مشخصات نشر =  
| مشخصات نشر =  
}}
}}
'''پرسش‌ها و پاسخ‌ها؛ سیصد پرسش و پاسخ در حوزۀ اندیشۀ امام‌خمینی'''، مجموعۀ پرسش‌ها و پاسخ‌هایی از پورتال امام‌خمینی دربارۀ ابعاد مختلف اندیشۀ ایشان است که در دو جلد تدوین شده است.  
'''پرسش‌ها و پاسخ‌ها؛ سیصد پرسش و پاسخ در حوزۀ اندیشۀ امام‌خمینی'''، مجموعۀ پرسش‌ها و پاسخ‌هایی از [[پرتال امام‌خمینی]] دربارۀ ابعاد مختلف اندیشۀ [[امام‌خمینی]] است که در دو جلد تدوین شده است.  


== مؤلف ==
== مؤلف ==
کتاب حاضر، به کوشش علی داستانی بیرکی، مدیر واحد تحقیقات معاونت پژوهشی مؤسسۀ تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی گردآوری شده است (بنگرید به مقدمه کتاب، ص ۱۰).  
کتاب پرسش‌ها و پاسخ‌ها، به کوشش علی داستانی بیرکی، مدیر واحد تحقیقات معاونت پژوهشی [[مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی|مؤسسۀ تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی]] گردآوری شده است.<ref>بنگرید به داستانی بیرکی، پرسش‌ها و پاسخ‌ها، مقدمه کتاب، ص۱۰.</ref>


== اهمیت ==
== اهمیت ==
مجموعۀ دو جلدی «پرسش‌ها و پاسخ‌ها»، با وجود نشر الکترونیکی این پرسش‌ها و پاسخ آنها در پورتال امام‌خمینی، به درخواست افراد بسیاری که مایل بودند مجموعه‌سؤالات و پاسخ‌ها را به صورت یک‌جا در کتابی داشته باشند، منتشر شده است و در صورت استقبال، جلدهای دیگر آن نیز منتشر خواهد شد (داستانی بیرکی، پرسش‌ها و پاسخ‌ها، ص ۱۰-۱۱).   
مجموعۀ دو جلدی پرسش‌ها و پاسخ‌ها، با وجود نشر الکترونیکی این پرسش‌ها و پاسخ آنها در پرتال امام‌خمینی، به درخواست افراد بسیاری که مایل بودند مجموعه‌سؤالات و پاسخ‌ها را به صورت یک‌جا در کتابی داشته باشند، منتشر شده است.<ref>داستانی بیرکی، پرسش‌ها و پاسخ‌ها، ص۱۰-۱۱.</ref>  


== ساختار ==
== ساختار ==
علی داستانی بیرکی، در دورۀ دوجلدی «پرسش‌ها و پاسخ‌ها»، مهم‌ترین موضوعاتی که در پورتال امام‌خمینی مورد سؤال قرار گرفته و پاسخ پژوهشی آن را گردآوری کرده است را منتشر کرده است. ابتدای هر دو دفتر، فهرست موضوعات ذکر شده است و در آغاز جلد اول، مقدمۀ معاون پژوهشی مؤسسۀ تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی نیز آمده است. مهم‌ترین موضوعات ذکرشده در این دو دفتر، از منظر سیاسی-اجتماعی، عبارت‌اند از: آزادی، احزاب، اقتصاد، قدرت‌های بزرگ، انتخابات، انقلاب اسلامی، تسخیر لانۀ جاسوسی، جوانان، حج، حقوق مخالفین، حقوق بشر، خبرگان، حکومت اسلامی و ولایت فقیه، دانشگاه، دفاع مقدس، دموکراسی، دولت‌ها، دین و سیاست، روحانیت، روشنفکران، سازمان‌ها و نهادها، زنان، سپاه، سلاح هسته‌ای، شخصیت‌ها، فرق، فرهنگ، قانون اساسی، مرجعیت، وحدت، ورزش و هنر و موسیقی است (داستانی بیرکی، پرسش‌ها و پاسخ‌ها، فهرست دفتر اول و دوم).  
در کتاب پرسش‌ها و پاسخ‌ها، ابتدای هر دو جلد، فهرست موضوعات ذکر شده است و در آغاز جلد اول، مقدمۀ معاون پژوهشی مؤسسۀ تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی نیز آمده است. مهم‌ترین موضوعات ذکرشده در این دو دفتر، از منظر سیاسی-اجتماعی، عبارت‌اند از: آزادی، احزاب، اقتصاد، قدرت‌های بزرگ، انتخابات، انقلاب اسلامی، تسخیر لانۀ جاسوسی، جوانان، حج، حقوق مخالفین، حقوق بشر، خبرگان، حکومت اسلامی و ولایت فقیه، دانشگاه، دفاع مقدس، دموکراسی، دولت‌ها، دین و سیاست، روحانیت، روشنفکران، سازمان‌ها و نهادها، زنان، سپاه، سلاح هسته‌ای، شخصیت‌ها، فرق، فرهنگ، قانون اساسی، مرجعیت، وحدت، ورزش و هنر و موسیقی است.<ref>داستانی بیرکی، پرسش‌ها و پاسخ‌ها، فهرست دفتر اول و دوم.</ref>


== وضعیت نشر ==
== وضعیت نشر ==
کتاب «پرسش‌ها و پاسخ‌ها، سیصد پرسش و پاسخ در حوزۀ اندیشۀ امام‌خمینی» (دفتر اول و دوم)، در سال ۱۳۹۳، به کوشش و گردآوری علی داستانی  بیرکی و مؤسسۀ تنظیم و نشر آثار امام‌خمینی، نشر عروج در ۱۰۰۰ نسخه، منتشر شد. دفتر اول ۳۲۷ صفحه و دفتر دوم ۳۰۸ صفحه است (داستانی بیرکی، پرسش‌ها و پاسخ‌ها، مشخصات نشر دفتر اول و دفتر دوم). از این کتاب، چاپ دیگری به دست نیامد.  
کتاب پرسش‌ها و پاسخ‌ها، در سال ۱۳۹۳ش، به کوشش و گردآوری علی داستانی  بیرکی و مؤسسۀ چاپ و نشر عروج در ۱۰۰۰ نسخه، منتشر شد. دفتر اول ۳۲۷ صفحه و دفتر دوم ۳۰۸ صفحه است.<ref>داستانی بیرکی، پرسش‌ها و پاسخ‌ها، مشخصات نشر دفتر اول و دفتر دوم.</ref>
 
== پانویس ==
{{پانویس}}


== منابع ==
== منابع ==
۱۶٬۴۱۳

ویرایش