پرش به محتوا

محمد امامی کاشانی: تفاوت میان نسخه‌ها

اصلاح ارقام، اصلاح نویسه‌های عربی
بدون خلاصۀ ویرایش
(اصلاح ارقام، اصلاح نویسه‌های عربی)
خط ۳۲: خط ۳۲:




محمد امامی کاشانی در سال 1310 در کاشان به دنیا آمد و پس از پایان تحصیلات ابتدائی از سال 1323 تحصیلات حوزوی را آغاز کرد و از سال 1328 در [[حوزه علمیه قم]] از محضر اساتید بهره برد. وی دروس [[اجتهاد]]<nowiki/>ی را از درس‌های [[سیدحسین بروجردی]]، محمدحسین طباطبائی و امام‌خمینی فرا گرفت و در سال 1340 در تهران ساکن شد. او علاوه بر تدریس حوزوی، سخنرانی‌های سیاسی و انتقادی داشته است و در همراهی با نهضت امام‌خمینی چندبار بازداشت شد و از مروجین [[مرجعیت]] امام بوده است.
محمد امامی کاشانی در سال ۱۳۱۰ در کاشان به دنیا آمد و پس از پایان تحصیلات ابتدائی از سال ۱۳۲۳ تحصیلات حوزوی را آغاز کرد و از سال ۱۳۲۸ در [[حوزه علمیه قم]] از محضر اساتید بهره برد. وی دروس [[اجتهاد]]<nowiki/>ی را از درس‌های [[سیدحسین بروجردی]]، محمدحسین طباطبائی و امام‌خمینی فرا گرفت و در سال ۱۳۴۰ در تهران ساکن شد. او علاوه بر تدریس حوزوی، سخنرانی‌های سیاسی و انتقادی داشته است و در همراهی با نهضت امام‌خمینی چندبار بازداشت شد و از مروجین [[مرجعیت]] امام بوده است.


امامی کاشانی از اعضای اولیه [[جامعه روحانیت مبارز تهران]] بوده و پس از پیروزی [[انقلاب اسلامی ایران|انقلاب اسلامی]] مناصب متعددی را با حکم امام‌خمینی متصدی شد و از سال 1362 با حکم ایشان به عنوان یکی از فقهاء [[شورای نگهبان]] منصوب گردید. کتاب خط امان که پژوهشی درباره موعود ادیان است، به قلم او نوشته شده است.
امامی کاشانی از اعضای اولیه [[جامعه روحانیت مبارز تهران]] بوده و پس از پیروزی [[انقلاب اسلامی ایران|انقلاب اسلامی]] مناصب متعددی را با حکم امام‌خمینی متصدی شد و از سال ۱۳۶۲ با حکم ایشان به عنوان یکی از فقهاء [[شورای نگهبان]] منصوب گردید. کتاب خط امان که پژوهشی درباره موعود ادیان است، به قلم او نوشته شده است.


== ولادت و نسب ==
== ولادت و نسب ==
۱۵٬۳۰۴

ویرایش